.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
موزه‌ها تلنگري براي اشاعه فرهنگ است

استاندار مازندران گفت: موزه‌ها تلنگري براي اشاعه فرهنگ است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، سيد‌محمد كريمي در مراسم افتتاح موزه نيما در يوش بلده شهرستان نور گفت: موزه‌ها تلنگري براي اشاعه فرهنگ و معرفي به مردم و آيندگان است.
كريمي افزود: آثار، بناها و عمارت‌هاي تاريخي ميراث گرانبهاي اين سرزمين هستند كه قدمت فرهنگ و هويت ساكنان منطقه خود را معرفي و نمايان مي‌سازد.
استاندار مازندران گفت: ما بايد براي روشن شدن فرهنگ و معرفي آن به مردم تلاش كنيم و با احداث موزه اين تلنگر را ايجاد كنيم كه موزه نيما يكي از اين اقدامات است تا اين شاعر بلند آوازه‌ به جهان معرفي شود.
معاون پژوهشي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور نيز در اين مراسم گفت: نيما در اشعارش درد مردم را به تصوير كشيد و آن را لمس مي‌كرد و خود از آن رنج مي‌برد و در اشعارش متبلور ساخت.
مهدي موسوي افزود: آنچه در كشور ما به عنوان آثار تاريخي ياد مي‌شود، آثار ملموس و ظاهري است و از آثار معنوي غافل هستيم و به مفاهيم و مفاخر كه همچون گوهراني درخشنده‌اند، توجه‌اي نداريم.
موسوي گفت: بايد تلاش كنيم مفاخر معنوي را در شان خود پاس بداريم و به جوانان معرفي كنيم.
وي افزود: تاكنون هزار و 500 نفر از مفاخر كشور شناسايي شدند كه بخش اعظم آن مازندراني هستند و اين مفاخر بايد دغدغه ذهن روح جوانان باشند و همواره يادشان زنده باشد.
در پايان مراسم موزه نيما در خانه اين شاعر نامي ايران با مساحت 700 متر مربع افتتاح شد.
موزه نيما در حال حاضر با 200 قلم شي شامل ابزار و وسايل مورد استفاده وي و خانواده‌اش‌ در زمان حيات، اسناد و مدارك، عكس و تصاوير، دست‌نوشته‌ها، سند ازدواج و كتابخانه افتتاح و براي بازديد همگان آماده است.
براي مرمت و تجهيز موزه نيما 450 ميليون تومان هزينه شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.961 seconds.